21 November 2009

SEJARAH TERCIPTA!!!






Warga SK Serengkam begitu berbangga kerana bagi tahun ini keputusan UPSR telah melonjak nama sekolah di peringkat daerah Maran serta negeri Pahang. Keputusan UPSR pada kali ini telah meletakkan SK Serengkam di kedudukan pertama di Daerah Maran dan kedudukan ke-6 di peringkat Negeri. Empat orang murid telah menunjukkan kecemerlangan dengan mencapai 5A iaitu 44.4% , lulus keseluruhan 100% serta mendapat 1.33 Gred Purata Sekolah (GPS). Sejak terbinanya SK Serengkam, dalam tempoh 32 tahun inilah kali pertama keputusan UPSR meletakkan nama sekolah berada ke puncak.
Kecemerlangan tersebut turut diraikan oleh Pegawai dan Timbalan PPD Maran. Kedua-dua tokoh, telah sanggup untuk bersama-sama hadir meraikan ke semua murid yang cemerlang. Ini merupakan julung-julung kali kedua-dua tokoh pendidikan Daerah hadir bersama-sama ke satu-satu majlis yang diadakan di sesebuah sekolah. Semua murid berasa gembira dapat berkongsi kegembiraan dengan Pegawai dan Timbalan PPD.
Dalam satu majlis yang ringkas, mereka telah menyampaikan cenderahati serta basikal kepada ke empat-empat pelajar yang memperoleh 5A. Dalam ucapan, mereka mengharapkan momentum kejayaan ini akan berterusan dan akan menjadi contoh kepada sekolah-sekolah yang lain.
Tahniah dan Syabas kepada semua warga SK Serengkam terutamanya guru-guru yang menunjukkan komitmen yang jitu untuk mencapai kejayaan ini.

1 comment:

uni said...

tahniah dan syabas kepada semua warga atas kejayaan ini. semoga kejayaan ini menjadi titik permulaan untuk terus berjaya di masa hadapan.